חברת עורכי דין פדר » חברה בפירוק זכויות עובדים

חברה בפירוק זכויות עובדים

תוכן עניינים:
לקביעת פגישת ייעוץ

מה זה הליך פירוק חברה וכיצד העובדים יכולים להיפגע כתוצאה מכך?

לפני שנבין מה זה חברה בפירוק זכויות עובדים, אנחנו צריכים קודם להגדיר מה זה חברה. חברה היא ארגון של יחידים או קבוצות המתאגדים לישות משפטית אחת, זה יכול להיות עמותה, שותפות, חברה פרטית שהמטרה המשותפת שלהם בדרך כלל היא הפקה או יצירת רווח.

מה זה הליך פירוק חברה?

פירוק חברה הינו הליך משפטי העוסק בסיום חייה של החברה דרך חלוקת נכסיה לזכאים ופירוקה כאישיות משפטית נפרדת, ההליך המשפטי מתנהל מול רשם החברות כאשר בסופו של דבר החברה נמחקת, היא מפסיקה  להתקיים ורישומה נמחק. פירוק החברה יכול להתבצע ברצון או שלא ברצון. פירוק ברצון הוא כאשר הליך הפירוק נעשה ביוזמת החברה בלי צורך בהתערבות בית משפט. פירוק שלא ברצון נעשה באמצעות בית המשפט לאחר הוכחה של אחת מהעילות המנויות על פי חוק.

כיצד העובדים יכולים להיפגע כתוצאה מכך?

העובדים עשויים להיפגע כתוצאה מפירוק החברה, לעיתים הם שמים לב שהמעסיק נקלע לקשיים כלכליים. ישנם לא מעט תמרורי אזהרה המעידים על כך כמו: עיכוב בהעברת תשלומי השכר, אי תשלום משכורת, אי תשלום לספקים.
מקרים אלה מחייבים את העובדים לפעול במהירות, לקבל ייעוץ משפטי מטעם עורך דין בשביל שהזכויות שלהם לא יפגעו וגם שהם יספיקו לממש את כל הזכויות המגיעות להם על פי חוק.

החברה מתפרקת – זכויות העובד לא

אמנם, נכון שחברה בפירוק זה תהליך לא נעים וכואב עבור המעסיק וגם עבור העובדים אבל, העובדים צריכים לדאוג לעצמם ולהבטיח את כל הזכויות המגיעות להם: משכורות, פיצויים, דמי הבראה, דמי חופשה ועוד. חשוב מאד לדאוג לכך מוקדם ככל הניתן, במצבים הללו יפה שעה אחת קודם, השעון מתקתק, עובד שמתלבט ומתעכב עשוי להיפגע ולא לקבל את כל הזכויות המגיעות לו.

מהם הצעדים האפשריים מבחינת עובד שלא קיבל את משכורתו או את הפיצויים המגיעים לו מהמעביד עקב הליכי פירוק או פשיטת רגל?

 עובד שלא קיבל משכורת או פיצויים המגיעים לו עקב הליכי פירוק או פשיטת רגל הוא נחשב לנושה בדין קדימה הנהנה מעדיפות על פני נושים אחרים, האפשרויות העומדות בפניו הן:

  1. לתבוע את החברה בבית דין לעבודה ולהגיש תביעה אישית נגד בעלי המניות בחברה.
  2. להגיש בקשה לבית משפט לצורך מתן צו פשיטת רגל או פירוק כנגד המעסיק.

במידה ולא התקבל עדיין צו פירוק נגד המעסיק, חשוב מאד שכל העובדים יתאגדו יחד ויגישו דרך עורך דין לבית המשפט בקשה לפירוק כנגד המעסיק.

בנושא תביעת חוב חברה בפירוק: בית המשפט מכיר בחוסר יכולתו של המעסיק לעמוד בהחזרת החובות שלו לנושים, הנכסים של המעסיק מועברים לנאמן והעובדים מקבלים את חלקם בחוב על ידי חלוקת נכסי החברה.

חברה בפירוק זכויות עובדים
חברה בפירוק זכויות עובדים

מה קורה במצב שאין ביכולתה של החברה לשלם את זכויות העובדים?

כאשר אין ביכולתה של החברה לשלם את הזכויות המגיעות לעובדים ואין לה נכסים שמהם ניתן לשלם את החובות, היא הופכת לחדלת פירעון, במקרה זה העובדים יכולים להגיש בקשה לפירוק החברה בשביל להיות זכאים לקבלת פיצויים הביטוח הלאומי, כל עובד זכאי לקבל מהביטוח לאומי תשלומים שהמעסיק חייב לו עד התקרה הקבועה בחוק.

הביטוח לאומי מעביר את הסכומים שהמעסיק היה אמור להעביר לקופות הגמל, לביטוח מנהלים או לקרנות הפנסיה. מהו הסכום המרבי לתשלום שכר עבודה ופיצויי פיטורים מהביטוח הלאומי? הסכום המרבי עומד על 114,452 ש"ח עבור שכר עבודה ופיצויי פיטורין ועל סך של 17,608 ש"ח עבור תשלומים לקופות הגמל. הזכויות המכוסות על ידי הביטוח לאומי הם: שכר עבודה, פיצויי פיטורים, פדיון ימי חופשה, דמי הבראה, דמי נסיעות הודעה מוקדמת, ביגוד – אם העובד זכאי לכך, עמלות והודעה מוקדמת.

מי זכאי לקבל תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי?

עובד שכיר שחלים עליו התנאים הבאים:

  1. עובד שכיר שניתן נגד המעסיק שלו צו לפשיטת רגל/צו לפתיחת הליכים או צו פירוק קבוע.
  2. חבר בקיבוץ או במושב שיתופי לפחות תקופה של שבע שנים וכן חבר באגודה שיתופית במידה ועבד במפעל האגודה או מטעמה.
  3. עובד הרשות הפלסטינית או יהודה ושומרון או עובד זר השוהים בארץ באופן חוקי.
  4. שאיריו של עובד שכיר שנפטר והיה זכאי לגמלה.

אנשים שאינם זכאים לקבל תשלומים מהמוסד לביטוח לאומי הם:

  1. עובד עצמאי
  2. בעלי שליטה בחברת מעטים
  3. עובד זר או עובד יהודה ושומרון או הרשות הפלסטינית אשר שוהים בארץ באופן לא חוקי.

אילו מסמכים יש לצרף לתביעה?

  • 12 תלושי משכורת אחרונים ממקום העבודה
  • מכתב פיטורים
  • תדפיס חשבון בנק אליו נכנסה המשכורת לפרק הזמן שעבורו נתבעת הגמלה ועבור החודשיים שקדמו לה.

במצב בו התביעה נדחתה או התקבלה באופן חלקי בלבד ניתן לערער עליה ומומלץ לעשות זאת באמצעות עורך דין המתמחה בדיני עבודה ובייצוג עובדים על מנת לקבל הנחיות כיצד לפעול בחכמה ובזהירות ולמקסם את יכולת העובדים לקבל את הרווח המגיע להם מאותו חייב.

מדוע לבחור בחברת עו"ד פדר לייצג אותי?

זכויות עובדים בפירוק חברה משמעותיות מאוד, ולכן עובד שרוצה לקבל את כל הזכויות המגיעות לו על פי חוק, צריך להיות מיוצג באופן הטוב ביותר על ידי אנשי מקצוע המובילים בתחום כמו חברת עורך דין פדר.
חברת עורכי דין חבר יתנו הערכה נכונה למצבו המשפטי, וינהלו את התיק במקצועיות וביעילות רבה ללא עיכובים מיותר עד לקבלת כל הפיצויים המגיעים לו.

נכתב ע"י עורכי הדין אופיר פדר וגלית שוקרון

נכתב ע"י עורכי הדין אופיר פדר וגלית שוקרון

עורך דין אופיר פדר הוא בן למשפחת עו"ד, אביו הוא השופט חנוך פדר ובעל תואר ראשון מטעם אוניברסיטת תל אביב, חבר בוועדת ההוצאה לפועל הארצית של לשכת עורכי הדין, מרצה בלשכת עוה"ד ובתוכנית שכר מצווה בנושאי פשיטות רגל והוצאה לפועל.
עורכת דין גלית שוקרון מרצה במרכז האקדמי פרס קורס חדלות פירעון, שותפה בחברת עורכי דין פדר, וראש מחלקת חדלות הפירעון מזה כ-13 שנים.

לפרטים בנושא זכויות עובדים בפירוק חברה, צרו עימנו קשר:

תפריט נגישות